ព័ត៌មាន
ពាណិជ្ជកម្មអន្តរជាតិកម្ពុជា សម្រេចបានទឹកប្រាក់ជាង ១៦ ពាន់លានដុល្លារ
នៅក្នុងរយៈពេល ៤ ខែដើមឆ្នាំ ២០២៤ ទំហំពាណិជ្ជកម្មអន្តរជាតិរបស់កម្ពុជា សម្រេចបានជាង ១៦ ពាន់លានដុល្លារ កើនជាង ១២ ភាគរយ បើប្រៀបធៀបរយៈពេលដូចគ្នាកាលពីឆ្នាំមុន
នៅក្នុងរយៈពេល ៤ ខែដើមឆ្នាំ ២០២៤ ទំហំពាណិជ្ជកម្មអន្តរជាតិរបស់កម្ពុជា សម្រេចបានជាង ១៦ ពាន់លានដុល្លារ កើនជាង ១២ ភាគរយ បើប្រៀបធៀបរយៈពេលដូចគ្នាកាលពីឆ្នាំមុន ខណៈដែរអ្នកជំនាញលើកឡើងថា ទោះបីជាបញ្ហាភូមិសាស្រ្តនយោបាយហាក់នៅបន្ត ការកើនឡើងនៃតម្រូវការសកលបានចាប់ផ្តើមងើបឡើងតាំងពីចុងឆ្នាំមុនមកម្ល៉េះ។ នេះបើយោងតាមទិន្នន័យរបស់អគ្គនាយកដ្ឋានគយ និងរដ្ឋាករកម្ពុជា (GDCE) ចេញផ្សាយនៅថ្ងៃទី ១០ ខែឧសភា ឆ្នាំ ២០២៤។
ទិន្នន័យដដែលបង្ហាញថា ទំហំនៃការនាំចេញ-នាំចូលរបស់កម្ពុជាជាមួយប្រទេសដៃគូអន្តរជាតិមានទឹកប្រាក់សរុប ១៦,៦៧ ពាន់លានដុល្លារ ក្នុងនោះទំនិញកម្ពុជានាំចេញបានថវិកាជាង ៨ ពាន់លានដុល្លារកើនឡើង ១៥,២ ភាគរយ ចំណែកទំនិញនាំចូលពីក្រៅប្រទេស ៨,៦៦ ពាន់ដុល្លារកើនឡើង ៩,៣ ភាគរយ។ លោកបណ្ឌិត ហុង វណ្ណៈ អ្នកជំនាញផ្នែកសេដ្ឋកិច្ចនៅរាជ្យបណ្ឌិត្យសភាកម្ពុជា យល់ឃើញថា ការនាំចេញរបស់កម្ពុជាទៅកាន់បណ្ដាប្រទេសអឺរ៉ុប និងអាមេរិក មានការកើនឡើង រួមផ្សំនឹងក្របខណ្ឌ RCEP ក៏មានកំណើនដូចគ្នា។
លោក ហុង វណ្ណៈ បញ្ជាក់ថា តម្រូវការចាប់ផ្ដើមកើនឡើងវិញនៅដំណាច់ឆ្នាំ ២០២៣ បន្ទាប់ពីការបញ្ជាទិញសម្លៀកបំពាក់ សម្ភារៈធ្វើដំណើរ មានការធ្លាក់ចុះនៅឆ្នាំ ២០២២ ដោយសារវិបត្តិសង្គ្រាមរុស្ស៊ី-អ៊ុយក្រែន។
លោកបណ្ឌិត ហុង វណ្ណៈ បន្ថែមថា មានការដាក់ទណ្ឌកម្ម ទៅលើប្រទេសរុស្ស៊ី ឬបណ្ដាញប្រទេសរុស្ស៊ី ដែលធ្វើឱ្យមានបញ្ហាជ្រួលច្របល់ ធ្វើឱ្យទំនិញឡើងថ្លៃជាច្រើននៅលើទីផ្សារជាពិសេសថាមពលប្រេងសាំង និងទំនិញផ្សេងៗ អញ្ចឹងធ្វើឱ្យពួកគាត់ត្រូវគិត អំពីការចំណាយ ដូច្នេះមកដល់ពេលនេះ គាត់អាចគ្រប់គ្រងបាននាំឱ្យគាត់មានតម្រូវការទៅលើរបស់របរប្រើប្រាស់វិញ ទើបពាណិជ្ជកម្មកម្ពុជា-អន្តរជាតិកើនឡើង។
លោកបណ្ឌិតបានបញ្ជាក់បន្ថែមថា នៅក្នុងក្របខណ្ឌ RCEP មានការនាំចេញផលិតផលកសិផលមួយចំនួន រួមទាំងការនាំចេញគ្រឿងអគ្គិសនី ដែលផលិតដោយក្រុមហ៊ុនជប៉ុន កូរ៉េ ចិន។
ទំនិញកសិផលទាំងនោះ ដូចជាចេកអំបូងលឿង ស្វាយកែវរមៀត កៅស៊ូ ស្រូវ-អង្ករ ជាដើម ដែលមានការបញ្ជាទិញពីឥណ្ឌូនេស៊ី និងហ្វីលីពីនជាដើម។
លោក ហុង វណ្ណៈ បញ្ជាក់ថា ការបោះឆ្នោតនៅអាមេរិកនៅដំណាច់ឆ្នាំនេះ មិនធ្វើឱ្យប៉ះពាល់ដល់ការនាំចេញទំនិញរបស់កម្ពុជានោះទេ ខណៈសភាពការនៅលើពិភពលោក។
ទំនិញដែលកម្ពុជា នាំចេញទៅទីផ្សារអន្តរជាតិ រួមមាន សម្លៀកបំពាក់ ម៉ាស៊ីន និងឧបករណ៍អគ្គិសនី វត្ថុធាតុធ្វើអំពីស្បែក បរិក្ខារធ្វើពីរោមសត្វ ស្បែកជើង ស្រោមជើង ធញ្ញជាតិ កៅស៊ូ និងផលិតផលធ្វើអំពីកៅស៊ូ និងគ្រឿងសង្ហារឹម ជាដើម។
យោងតាមអគ្គនាយកដ្ឋានគយ និងរដ្ឋាករកម្ពុជា ក្នុងឆ្នាំ ២០២៣ ទំហំពាណិជ្ជកម្មកម្ពុជា-អន្តរជាតិសម្រេចបានទឹកប្រាក់សរុប ៤៦,៨៣ ពាន់លានដុល្លារ ធ្លាក់ចុះ ១,៩ ភាគរយបើធៀបឆ្នាំ ២០២២។
ក្នុងនោះទំនិញកម្ពុជានាំចេញ ២២,៦៥ ពាន់លានដុល្លារ កើន ១,៨ ភាគរយ និងការនាំចូលមានចំនួន ២៤,១៨ ពាន់លានដុល្លារ ធ្លាក់ចុះ ៥ ភាគរយ៕
អត្ថបទពី៖ KPT
សម្រួលដោយ៖ HaTi
-
ព័ត៌មាន1 week ago
រដ្ឋមន្រ្ដីក្រសួងធនធានទឹក៖ អាជ្ញាធរទន្លេសាបសហការជាមួយស្ថាប័នពាក់ព័ន្ធ និងខេត្តបញ្ចប់ការធ្វើបច្ចុប្បន្នភាពផែនទីកំណត់តំបន់១ តំបន់២ និងតំបន់៣ និងបោះបង្គោលព្រំតំបន់៣ ជាថ្មីឡើងវិញចំនួន ១២២៤ ចំណុច
-
ព័ត៌មាន6 days ago
ឯកឧត្តម ចាន់ ស៊ីណាត ចុះពិនិត្យវឌ្ឍនភាពការងារគម្រោងអភិវឌ្ឍន៍សំណង់ស្ទាក់ទឹកកំពង់គោ និងប្រឡាយពង្វាងទឹកស្ទឹងស្លាប់ ក្នុងខេត្តកំពង់ធំ
-
ព័ត៌មាន1 week ago
នាយឧត្តមសេនីយ៍ ម៉ឹង សំផន ផ្តល់អំណោយមនុស្សធម៌ សម្ភារៈបរិក្ខារពេទ្យដល់មន្ទីរពេទ្យព្រះកេតុមាលា
-
ព័ត៌មាន1 week ago
ពលរដ្ឋរីករាយប្រមូលផលត្រី ខណៈទិន្នផលត្រីឆ្នាំនេះកើនឡើង១០%បើធៀបនឹងឆ្នាំមុនៗ
-
ព័ត៌មាន3 days ago
បេក្ខភាព ១៦រូបឈានឡើងវគ្គ ១/៨ ផ្តាច់ព្រ័ត្រការប្រកួតបាល់ទាត់ Frenzy Freestyle
-
កីឡា1 week ago
ក្រុម Top-6 ត្រូវជួបគ្នាក្នុងលីគកំពូលកម្ពុជា សប្ដាហ៍ទី១៧ នាចុងសប្ដាហ៍នេះ
-
កីឡា4 days ago
ពានសម្ដេចតេជោ-ថ្នាក់ជាតិ ចាប់ផ្ដើមប្រកួតថ្ងៃនេះ ខណៈព្រះខ័នរាជ ត្រៀមខ្លួនរួចរាល់ដើម្បីការពារជើងឯក
-
ព័ត៌មាន6 days ago
ឯកឧត្តម ចាយ បូរិន អញ្ជើញបើកពិធីសង្ឃសន្និបាតមន្ត្រីសង្ឃសាលាគណរាជធានីភ្នំពេញ ដើម្បីផ្សព្វផ្សាយខ្លឹមសារសង្ឃប្រកាស អនុសំវច្ឆរមហាសន្និបាតមន្ត្រីសង្ឃទូទាំង ប្រទេស លើកទី៣២