Connect with us

ព័ត៌មាន

ការធ្វើពាណិជ្ជកម្មអន្តរជាតិក្នុងឆ្នាំ២០២៤ របស់កម្ពុជា មានកំណើនកើនឡើងដល់ជាង ៥០ ពាន់លានដុល្លារ

ការធ្វើពាណិជ្ជកម្មលើទីផ្សារអន្តរជាតិរបស់កម្ពុជា នៅក្នុងបំណាច់ឆ្នាំ ២០២៤, មានទំហំ​ទឹកប្រាក់សរុបជាង ៥០ ពាន់លានដុល្លារអាមេរិក ខ្ពស់ជាងឆ្នាំ ២០២៣ ក្នុងនោះការនាំចេញទំនិញរបស់កម្ពុជា មានទឹកប្រាក់ជាង ២៤ ពាន់លានដុល្លារ ខណៈការនាំចូល មានចំនួនជាង ២៦ ពាន់លានដុល្លារ។

អគ្គនាយកដ្ឋានគយ និងរដ្ឋាករកម្ពុជា នៃក្រសួងសេដ្ឋកិច្ច និងហិរញ្ញវត្ថុ បានបង្ហាញស្ថិតិ​ពាណិជ្ជកម្ម នៃការធ្វើពាណិជ្ជកម្មលើទីផ្សារ អន្តរជាតិរបស់កម្ពុជា នៅក្នុងបំណាច់ឆ្នាំ ២០២៤ កន្លងមកនេះ ក្នុងនោះការធ្វើការពាណិជ្ជកម្មជាមួយប្រទេសដៃគូរសំខាន់ៗរបស់កម្ពុជា និង ជាមួយបណ្តាប្រទេសមួយចំនួនផ្សេងៗទៀត នៅក្នុងរយៈពេល៥ឆ្នាំចុងក្រោយនេះ បានបន្ត​កំណើន​កើនឡើងល្អប្រសើរ ទាំងទំហំនៃការចេញ ទំនិញរបស់កម្ពុជា និងការនំាំទំនិញ​ចូល​មក​ទីផ្សារកម្ពុជាផងដែរ ដែលការកើនឡើងនេះ បានបង្ហាញឱ្យឃើញនៃស្ថានភាពពិភពលោក ស្រប​ពេល​កម្ពុជាកំពុងមានស្ថិរភាពល្អឡើងវិញជាបណ្តើរៗ ក្រោមការខិតខំប្រឹងប្រែងរបស់រាជរដ្ឋាភិបាល ទោះបីស្ថានភាពពិភពលោកមិនទាន់ មានភាព​ប្រាកដ​ប្រជា ក៏ដោយ។

ជុំវិញការធ្វើពាណិជ្ជកម្មនេះ, មកដល់បច្ចុប្បន្នសម្រាប់ទំហំនំចេញ-ចូល មានភាពប្រកៀប្រកិតគ្នា ដែលនេះបង្ហាញឱ្យឃើញ អំពីការ អភិវឌ្ឍរីកចម្រើននៅក្នុងប្រទេស ជាពិសេសកម្ពុជាបានកំពុងពង្រីកវិសាលភាព មានវត្ថុធាតុដើមសម្រាប់ការផ្គត់ផ្គង់ទៅដល់ខ្សែច្រវាក់ផលិតកម្ម ក្នុងស្រុក ជំនួសការនាំចូលបានជាបណ្តើរៗ ជាពិសេសរាជរដ្ឋាភិបាលបាននិងកំពុងលើកកម្ពស់សហគ្រាសធុនតូច និងមធ្យម ជំរុញពង្រីកខ្លួន ដើម្បីទ្រទ្រង់ទៅដល់ឧស្សាហកម្មធំៗ ក្នុងនោះប្រសិនបើការផ្គត់ផ្គង់វត្ថុធាតុដើម ជំនួសការនាំចូលបានកាន់តែច្រើន កម្ពុជានិងស្រូបយកកំលាំង ពលកម្ម ការពង្រីកតម្លៃបន្ថែម និងប្រាក់ចំណូលសម្រាប់សេដ្ឋកិច្ចកាន់តែខ្ពស់។

ជាក់ស្តែងនៅក្នុងរយៈពេល ១២ ខែ ក្នុងឆ្នាំ ២០២៤, ការធ្វើការធ្វើពាណិជ្ជកម្មជាមួយប្រទេសដៃគូរសំខាន់ៗរបស់កម្ពុជា មានទឹក ប្រាក់សរុបមានចំនួនជាង ៥០ ពាន់លានដុល្លារអាមេរិក និងជាង ៤៧ ពាន់លានដុល្លារអាមេរិក នៅក្នុងឆ្នាំ ២០២៣, ក្នុងនោះការនាំចេញ ទំនិញរបស់កម្ពុជា នៅក្នុងឆ្នាំ ២០២៤, មានទំហំទឹកជាង ២៤ ពាន់លានដុល្លារ និង ២៣ ពាន់លានដុល្លារ នៅក្នុងឆ្នាំ ២០២៣។ សម្រាប់ឆ្នាំ ២០២៤ នេះ ចំពោះវិស័យសំខាន់ៗដែលទ្រទ្រង់ដល់កំណើនរួមមាន៖ ការនាំចេញវាយនភណ្ឌ, សម្លៀកបំពាក់, ស្បែកជើង និងសម្ភារៈធ្វើដំណើរជាដើម ។

ចំណែការនាំចេញចូល, នៅក្នុងបំណាច់ឆ្នាំ ២០២៤ នេះដែរ, មានទំហំទឹកជាង ២៦ ពាន់លានដុល្លារ ខណៈនៅឆ្នាំ ២០២៣ ការនាំ ចូលមានចំនួនប្រមាណជាង ២៤ ពាន់លានដុល្លារ ពោលគឺការនាំចូលនៅក្នុងរយៈពេល ២ឆ្នាំចុងក្រោយនេះ មានភាពប្រកៀកប្រកិតគ្នា ស្រប ពេលនៅក្នុងឆ្នាំ ២០២៥ នេះ កម្ពុជារំពឹងថា ការធ្វើពាណិជ្ជកម្មអន្តរជាតិ និងមានកំណើនកើនឡើងកាន់តែប្រសើរ ដោយគាំទ្រដល់ការរីកលូត លាស់ខ្សែច្រវាក់ផលិតកម្មក្នុងស្រុក៕ អត្ថបទ៖ សុន រ៉ាឌី

អត្ថបទពេញនិយម

Copyright © 2024 Bayon TV Cambodia