ព័ត៌មាន
សមាគមជាតិ-អន្តរជាតិ៖ ទីផ្សារនាំចេញរបស់កម្ពុជា នៅតែបន្តប្រកបដោយថាមពល
សមាគមជាតិ និងអន្តរជាតិ មើលឃើញអំពីទីផ្សារនាំចេញរបស់កម្ពុជា នៅតែបន្តការនាំចេញទៅកាន់ទីផ្សារអន្តរជាតិប្រកបដោយ ថាមពល ក្រោមការខិតខំប្រឹងប្រែង និងការកែទម្រង់ដ៏មុតស្រួចនានារបស់រាជរដ្ឋាភិបាល ជាពិសេសការពង្រឹងនូវកិច្ចសហប្រតិបត្តិការ និងការផ្តល់នូវភាពអំណោយផលដល់បរិយាកាសវិនិយោគ។
ឯកឧត្តម សួន ម៉ិ ប្រធានសមាគមសហគ្រិនវីម៉ូនៅកម្ពុជា លើកឡើងក្នុងកិច្ចសម្ភាសន៍ជាមួយ BTV ស្តីពីកិច្ចសហប្រតិបត្តិការ និងការដោះដូរពាណិជ្ជកម្មអន្តរជាតិរបស់កម្ពុជា នេះថា ស្របពេលកត្តាហានីភ័យចម្បងៗខាងក្រៅដូចជា បញ្ហាប្រឈមមុខភូមិសាស្រ្តន យោបាយ, ការបែកខ្ញែកនៃសេដ្ឋកិច្ចសកល ដែលប៉ះពាល់ដល់ប្រតិបត្តិការ និងពាណិជ្ជកម្មអន្តរជាតិ, ការប្រកួតប្រជែងផ្នែកបច្ចេកវិទ្យា ព័ត៌មាន និងបញ្ញាសិប្បនិម្មិតកាន់តែខ្លាំងក្លា, ភាពមិនច្បាស់លាស់នៃទស្សនវិស័យកំណើនសេដ្ឋកិច្ច នៃបណ្តាប្រទេសតំបន់ និងដៃគូជា ដើម ដែលកត្តាទាំងនេះ អាចធ្វើឱ្យសេដ្ឋកិច្ចប្រទេសនីមួយៗមានភាពមិនប្រាកដប្រជា។
ឯកឧត្តម បន្តថា ជុំវិញនិងកត្តាខាងលើ, ចំពោះកម្ពុជាឃើញថា រាជរដ្ឋាភិបាលបានរៀបចំគោលនយោបាយ យុទ្ធសាស្រ្ត និង ផែនការសម្រាប់អភិវឌ្ឍន៍មានភាពច្បាស់លាស់ និងគ្រប់ជ្រុងជ្រោយ ជាក់ស្តែងក្នុងពេលបច្ចុប្បន្ន កម្ពុជាបាននិងកំពុងស្រូបយកអ្នក វិនិយោគមកបណ្តាក់ទុនជាបន្តបន្ទាប់ ចំណែកការនាំចេញកម្ពុជាក៏បានកំពុងជំរុញការនាំចេញ ក៏បានកំពុងឈរនៅលើមូលដ្ឋានកំណើន ដែលកត្តាទាំងនេះ បង្ហាញឱ្យឃើញពីការខិតខំប្រឹងប្រែងរបស់រាជរដ្ឋាភិបាល ជាពិសេសការពង្រឹងនូវកិច្ចសហប្រតិបត្តិការជាមួយ ប្រទេសដៃគូ និងការគូបផ្សំនៃការផ្តល់នូវភាពអំណោយផលដល់បរិយាកាសវិនិយោគនៅក្នុងស្រុកជាដើម។
លោក ខេស៊ី បាណេត ប្រធានសភាពាណិជ្ជកម្មអាម៉េរិកប្រចាំនៅកម្ពុជា (AmCham) លើកឡើងផងដែរថា ជុំវិញការនាំចេញ របស់កម្ពុជា លោកមានសុទិដ្ឋិនិយមខ្ពស់ នៅលើកំណើននៃការនាំចេញរបស់កម្ពុជា ខណៈកម្ពុជាបាននិងកំពុងកើនឡើងនៃការវិនិយោគ និងការកើនណើននៃការនាំចេញទៅកាន់ទីផ្សារសហរដ្ឋអាមេរិកជាដើម ប៉ុន្តែកម្ពុជាក៏អាចមានហានីភ័យលើ ជាមួយគូប្រកួតប្រជែងក្នុង តំបន់ដូចជា ប្រទេសឥណ្ឌូនេស៊ី, បង់ក្លាដេស និងប្រទេសឥណ្ឌាជាដើម ខណៈប្រទេសទាំងនោះមានខ្សែច្រវាក់ផលិតកម្ម សម្រាប់ ផ្គត់ផ្គង់ការនាំចេញប្រហាក់ប្រហែលនឹងកម្ពុជា ខណៈបច្ចុប្បន្នកម្ពុជាក៏កំពុងស្ថិតនៅក្នុងភាពមិនទាន់ប្រាកដប្រជាលើបញ្ហាពន្ធ រវាង កម្ពុជា និងអាមេរិក។ តែទោះបីយ៉ាងណា បញ្ហានេះកម្ពុជាបាននិងកំពុងខិតខំប្រឹងប្រែងក្នុងការចរចាផងដែរ។
សូមបញ្ជាក់ថា នៅក្នុងរយៈពេល ៤ខែ ឆ្នាំ២០២៥ នេះ ការដោះដូរពាណិជ្ជកម្មទៅកាន់ទីផ្សារអន្តរជាតិរបស់កម្ពុជា មានទំហំទឹកប្រាក់ សរុបជាង ១៩,៥ ពាន់លានដុល្លារអាមេរិក កើនឡើងប្រមាណ ១៧ ភាគរយ ក្នុងនោះការនាំចេញទំនិញរបស់កម្ពុជាមានទឹកប្រាក់ជាង ៩,១ ពាន់លានដុល្លារ កើនជាង ១៤ ភាគរយ បើធៀបនិងឆ្នំា២០២៤។ សម្រាប់ទីផ្សារនាំចេញនេះ ឃើញថា ការនាំចេញទៅកាន់ទីផ្សារ អាមេរិកឈរក្នុងលំដាប់ទី១ ដែលមានទឹកប្រាក់ប្រមាណជាង ៣ ២០០ លានដុល្លារអាមេរិក ស្មើរប្រមាណជិត ៤០ ភាគរយ នៃទីផ្សារ នាំចេញសរុបរបស់កម្ពុជា៕ អត្ថបទ៖ សុន រ៉ាឌី

-
ព័ត៌មាន1 week ago
កម្ពុជា ធ្វើជាម្ចាស់ផ្ទះរៀបចំសន្និសីទសមាគមគ្រូពេទ្យ ត្រចៀក ច្រមុះ បំពង់ក សល្យសាស្រ្ត ក្បាល និងក អាស៊ាន លើកទី២១
-
ព័ត៌មាន1 week ago
ក្រសួងមហាផ្ទៃកម្ពុជា ចាត់ទុកសកម្មភាពអាជ្ញាធរថៃចូលឈូសឆាយដីធ្លីពលរដ្ឋខ្មែរ នៅភូមិព្រៃចាន់ គឺជាអំពើឧក្រិដ្ឋកម្មប្រឆាំងមនុស្សជាតិ
-
ព័ត៌មាន1 week ago
ស.ស.យ.ក ខណ្ឌច្បារអំពៅ បន្តនាំអំណោយ និងថ្នាំការពាររោគសើរស្បែក ជូនដល់បងប្អូនពលរដ្ឋនៅតំបន់បឹងព្រលិត ដែលរងផលប៉ះពាល់ដោយទឹកជន់
-
ព័ត៌មាន2 days ago
កិច្ចព្រមព្រៀងសន្តិភាពកម្ពុជា-ថៃ នឹងត្រូវចុះហត្ថលេខានៅចុងខែនេះ ដោយមានប្រធានាធិបតីអាម៉េរិកជាសាក្សី
-
ព័ត៌មាន1 week ago
អង្គភាពស៊ីម៉ាក់ស្នើរដ្ឋាភិបាលជប៉ុនតាមរយៈ JICA បន្ដគាំទ្រវិស័យសកម្មភាពបោសសម្អាតមីននៅកម្ពុជា
-
ព័ត៌មាន3 days ago
ក្រោយស្ងប់ស្ងាត់៣យប់ ថៃ បន្តចាក់សំឡេងរំខានអ្នកភូមិជោគជ័យ ដែលមានកម្រិតរលកសំឡេងខ្ពស់បំផុត
-
ព័ត៌មាន1 week ago
ព្រះមហាក្សត្រ និងសម្ដេចព្រះមហាក្សត្រី យាងនិវត្តន៍មកដល់កម្ពុជាវិញហើយនៅរសៀលថ្ងៃទី១២តុលានេះ
-
ព័ត៌មាន1 day ago
តំណាងរាស្រ្តមណ្ឌលខេត្តបន្ទាយមានជ័យ អញ្ជើញចុះសួរសុខទុក្ខកងកម្លាំងជួរមុខ និងប្រជាពលរដ្ឋរស់នៅភូមិព្រៃចាន់