ព័ត៌មាន
សមាគមជាតិ-អន្តរជាតិ៖ ទីផ្សារនាំចេញរបស់កម្ពុជា នៅតែបន្តប្រកបដោយថាមពល
សមាគមជាតិ និងអន្តរជាតិ មើលឃើញអំពីទីផ្សារនាំចេញរបស់កម្ពុជា នៅតែបន្តការនាំចេញទៅកាន់ទីផ្សារអន្តរជាតិប្រកបដោយ ថាមពល ក្រោមការខិតខំប្រឹងប្រែង និងការកែទម្រង់ដ៏មុតស្រួចនានារបស់រាជរដ្ឋាភិបាល ជាពិសេសការពង្រឹងនូវកិច្ចសហប្រតិបត្តិការ និងការផ្តល់នូវភាពអំណោយផលដល់បរិយាកាសវិនិយោគ។
ឯកឧត្តម សួន ម៉ិ ប្រធានសមាគមសហគ្រិនវីម៉ូនៅកម្ពុជា លើកឡើងក្នុងកិច្ចសម្ភាសន៍ជាមួយ BTV ស្តីពីកិច្ចសហប្រតិបត្តិការ និងការដោះដូរពាណិជ្ជកម្មអន្តរជាតិរបស់កម្ពុជា នេះថា ស្របពេលកត្តាហានីភ័យចម្បងៗខាងក្រៅដូចជា បញ្ហាប្រឈមមុខភូមិសាស្រ្តន យោបាយ, ការបែកខ្ញែកនៃសេដ្ឋកិច្ចសកល ដែលប៉ះពាល់ដល់ប្រតិបត្តិការ និងពាណិជ្ជកម្មអន្តរជាតិ, ការប្រកួតប្រជែងផ្នែកបច្ចេកវិទ្យា ព័ត៌មាន និងបញ្ញាសិប្បនិម្មិតកាន់តែខ្លាំងក្លា, ភាពមិនច្បាស់លាស់នៃទស្សនវិស័យកំណើនសេដ្ឋកិច្ច នៃបណ្តាប្រទេសតំបន់ និងដៃគូជា ដើម ដែលកត្តាទាំងនេះ អាចធ្វើឱ្យសេដ្ឋកិច្ចប្រទេសនីមួយៗមានភាពមិនប្រាកដប្រជា។
ឯកឧត្តម បន្តថា ជុំវិញនិងកត្តាខាងលើ, ចំពោះកម្ពុជាឃើញថា រាជរដ្ឋាភិបាលបានរៀបចំគោលនយោបាយ យុទ្ធសាស្រ្ត និង ផែនការសម្រាប់អភិវឌ្ឍន៍មានភាពច្បាស់លាស់ និងគ្រប់ជ្រុងជ្រោយ ជាក់ស្តែងក្នុងពេលបច្ចុប្បន្ន កម្ពុជាបាននិងកំពុងស្រូបយកអ្នក វិនិយោគមកបណ្តាក់ទុនជាបន្តបន្ទាប់ ចំណែកការនាំចេញកម្ពុជាក៏បានកំពុងជំរុញការនាំចេញ ក៏បានកំពុងឈរនៅលើមូលដ្ឋានកំណើន ដែលកត្តាទាំងនេះ បង្ហាញឱ្យឃើញពីការខិតខំប្រឹងប្រែងរបស់រាជរដ្ឋាភិបាល ជាពិសេសការពង្រឹងនូវកិច្ចសហប្រតិបត្តិការជាមួយ ប្រទេសដៃគូ និងការគូបផ្សំនៃការផ្តល់នូវភាពអំណោយផលដល់បរិយាកាសវិនិយោគនៅក្នុងស្រុកជាដើម។
លោក ខេស៊ី បាណេត ប្រធានសភាពាណិជ្ជកម្មអាម៉េរិកប្រចាំនៅកម្ពុជា (AmCham) លើកឡើងផងដែរថា ជុំវិញការនាំចេញ របស់កម្ពុជា លោកមានសុទិដ្ឋិនិយមខ្ពស់ នៅលើកំណើននៃការនាំចេញរបស់កម្ពុជា ខណៈកម្ពុជាបាននិងកំពុងកើនឡើងនៃការវិនិយោគ និងការកើនណើននៃការនាំចេញទៅកាន់ទីផ្សារសហរដ្ឋអាមេរិកជាដើម ប៉ុន្តែកម្ពុជាក៏អាចមានហានីភ័យលើ ជាមួយគូប្រកួតប្រជែងក្នុង តំបន់ដូចជា ប្រទេសឥណ្ឌូនេស៊ី, បង់ក្លាដេស និងប្រទេសឥណ្ឌាជាដើម ខណៈប្រទេសទាំងនោះមានខ្សែច្រវាក់ផលិតកម្ម សម្រាប់ ផ្គត់ផ្គង់ការនាំចេញប្រហាក់ប្រហែលនឹងកម្ពុជា ខណៈបច្ចុប្បន្នកម្ពុជាក៏កំពុងស្ថិតនៅក្នុងភាពមិនទាន់ប្រាកដប្រជាលើបញ្ហាពន្ធ រវាង កម្ពុជា និងអាមេរិក។ តែទោះបីយ៉ាងណា បញ្ហានេះកម្ពុជាបាននិងកំពុងខិតខំប្រឹងប្រែងក្នុងការចរចាផងដែរ។
សូមបញ្ជាក់ថា នៅក្នុងរយៈពេល ៤ខែ ឆ្នាំ២០២៥ នេះ ការដោះដូរពាណិជ្ជកម្មទៅកាន់ទីផ្សារអន្តរជាតិរបស់កម្ពុជា មានទំហំទឹកប្រាក់ សរុបជាង ១៩,៥ ពាន់លានដុល្លារអាមេរិក កើនឡើងប្រមាណ ១៧ ភាគរយ ក្នុងនោះការនាំចេញទំនិញរបស់កម្ពុជាមានទឹកប្រាក់ជាង ៩,១ ពាន់លានដុល្លារ កើនជាង ១៤ ភាគរយ បើធៀបនិងឆ្នំា២០២៤។ សម្រាប់ទីផ្សារនាំចេញនេះ ឃើញថា ការនាំចេញទៅកាន់ទីផ្សារ អាមេរិកឈរក្នុងលំដាប់ទី១ ដែលមានទឹកប្រាក់ប្រមាណជាង ៣ ២០០ លានដុល្លារអាមេរិក ស្មើរប្រមាណជិត ៤០ ភាគរយ នៃទីផ្សារ នាំចេញសរុបរបស់កម្ពុជា៕ អត្ថបទ៖ សុន រ៉ាឌី

-
ព័ត៌មាន1 week agoក្រុមគ្រូពេទ្យខេត្តកោះកុង ចុះបេសកម្មពិនិត្យព្យាបាលជំងឺទូទៅ អប់រំសុខភាពមាត់ធ្មេញជូនប្រជាពលរដ្ឋនៅឃុំថ្មដូនពៅ
-
ព័ត៌មាន19 hours agoឧត្តមសេនីយ៍ទោ ហ៊ុល សំអុន ដាក់បទបញ្ជាដល់នាយទាហានក្រោមឱវាទទាំងអស់សាមគ្គីគ្នាជាធ្លុងមួយ ដើម្បីការពារអធិបតេយ្យភាព បូរណភាពទឹកដីកម្ពុជា និងរក្សាសុខសន្ដិភាពជូនប្រជាជន
-
ព័ត៌មាន4 days agoកងទ័ពកម្ពុជា និងថៃ បន្តកែសម្រួលយុទ្ធោបករណ៍បំផ្លិចបំផ្លាញធុនធ្ងន់លើកទី២ក្រោមក្រសែភ្នែកអ្នកសង្កេតការណ៍អាស៊ាន
-
ព័ត៌មាន4 days agoអូស្ត្រាលីគាំទ្រវិស័យស្រូវអង្ករកម្ពុជា
-
ព័ត៌មាន1 week agoសម្ដេចតេជោ ហ៊ុន សែន បានប្រាប់មិត្តបរទេសថា ថៃបិទច្រកព្រំដែនជាមួយកម្ពុជាមិនត្រឹមតែផ្ដាច់ការតភ្ជាប់រវាងកម្ពុជា-ថៃ ទេ តែជាការកាត់ផ្តាច់ការតភ្ជាប់អាស៊ាន និងអាស៊ីផងដែរ
-
ព័ត៌មាន7 days agoសម្តេចកិត្តិសង្គហបណ្ឌិត ម៉ែន សំអន ហែរអង្គកឋិនទានមហាសាមគ្គីទៅវត្តទួលអង្គញ់ ទទួលបានបច្ច័យចំនួនជាង ១ម៉ឺនដុល្លារ
-
ព័ត៌មាន5 days agoសម្ដេចកិត្ដិព្រឹទ្ធបណ្ឌិត ប៊ុន រ៉ានី ហ៊ុនសែន ចាត់មន្ត្រីចុះសួរសុខទុក្ខ និងនាំយកអំណោយមនុស្សធម៌ ផ្តល់ជូនដល់យុទ្ធជនដែលរងរបួស និងកំពុងសម្រាកព្យាបាលនៅតាមបណ្តាមន្ទីរពេទ្យនៅរាជធានីភ្នំពេញ
-
ព័ត៌មាន4 days agoឯកឧត្ដម ប៉េង ពោធិ៍សា អញ្ជើញជាអធិបតីដឹកនាំកិច្ចប្រជុំត្រៀមសហការរៀបចំពិធីជំនួបប្រាស្រ័យព្រំដែនមិត្តភាព លើកទី២ រវាងថ្នាក់រដ្ឋមន្រ្តីក្រសួងការពារជាតិកម្ពុជា-វៀតណាម នៅខេត្តស្វាយរៀង